Skip to main content
Kontakt mig

Kontakt mig allerede i dag, og lad mig høre, hvad jeg kan hjælpe dig med. Jeg anbefaler, at du undgår at sende personfølsomme oplysninger til mig via kontaktformularen. Skriv blot at du ønsker en opringning i emnefeltet.

ACT


Har du brug for forandring i dit liv?
Lever du et meningsfuldt liv?
Er du den bedste udgave af dig selv?
Behandler du andre, som er i overensstemmelse med dine værdier?

ACT står for Acceptance and Commitment Therapy og er en videnskabelig funderet psykologisk behandlingsmodel, som kort sagt bygger på adfærdsterapi med fokus på accept, nærvær, værdier og engageret handling.

ACT handler om at bevæge sig hen imod et meningsfuldt og tilfredsstillende liv samtidig med, at der er fokus på, hvordan du ønsker at være overfor dig selv, overfor andre og hvad du ønsker at opnå i det korte liv, som vi har på denne planet.

Målet for ACT er at hjælpe dig til at skabe et indholdsrigt, tilfredsstillende og meningsfuldt liv, mens vi samtidig accepterer den smerte (frustration, skuffelse, afvisning, tab, nederlag, sygdom, aldring) og følelser (frygt, bedrøvelse, skyldfølelse, vrede, chok, afsky, angst mm), som livet uundgåeligt bringer med sig! Kort sagt handler ACT om adfærdsforandring, hvor din adfærd bliver sat under lup for at bevidstgøre, hvorvidt det du gør, er i overensstemmelse med det liv, som du ønsker at leve samt, hvorvidt du behandler dig selv og andre, som for dig er i fuld overensstemmelse med dine værdier.

Eksempel;

Ønsker du at tabe dig og leve med en sundere livsstil? Hver gang du tænker på at gå i fitnesscentret (hvilket du selvfølgelig er medlem af), indtager du i stedet sofaen med en plade chokolade og ser Netflex. På lang sigt er dette ikke en hensigtsmæssig strategi i forhold til at komme i bedre form og øge din sundhed. Tværtimod øger du distancen til dit ønskede mål.

Det handler om at slå autopiloten fra og blive bevidst om nuværende vaner, mønstre, leveregler og strategier.

ACT handler også om at identificere tanker, følelser og kropslige fornemmelser og kigge på, hvad disse har af konsekvenser for dit liv på kort og på lang sigt.

ACT handler om at gøre noget andet end du plejer. Vi arbejder med værdier og motivation i forhold til at ændre din adfærd hen imod et mere tilfredsstillende og meningsfyldt liv.

Der er en stor eksistentiel komponent i ACT:

Hvad ønsker du at stå for i livet?

Hvad betyder mest for dig, dybt inde i dit hjerte?

Hvad ønsker du at blive husket for?

ACT har fået sit navn ud fra dens kernebudskaber; Accepter det, der ligger udenfor den personlige kontrol, og forpligt dig på at handle på måder, som beriger dit liv.

Jeg hjælper dig med at skabe adfærdsforandringer!

ACT – Acceptance and Commitment Therapy

Book en tid allerede i dag